Amb la probabilitat de ser vist
Autor: Dorothee i Konrad Fischer: Arxius d'una actitud
Traducció al català (de l'alemany):
Marc Jiménez Buzzi

Caplletra, i
Discobole

Museu d'Art Contemporani de Barcelona
 
La vida és un somni. L'obra d'art són petits despertars.



La galeria de Konrad Fischer, fundada el 1967 a Düsseldorf, es pot considerar un dels centres artístics més influents dels últims quaranta anys. Va donar a conèixer l'art minimalista i l'art conceptual a un públic ampli i, a través de l'estreta col·laboració amb els artistes, però també amb col·leccionistes i museus, va establir una concepció de l'art totalment nova, en què el temps i l'espai hi van tenir un paper essencial. La galeria de Konrad Fischer és objecte tant de creació de mites com d'investigació acadèmica. Gràcies a l'actitud coherent de Konrad Fischer, la galeria ha donat a conèixer artistes que, durant dècades, han estat referents en l'art contemporani.

En les exposicions de la llegendària sala de la Neubrückstrasse de Düsseldorf (un espai que Konrad Fischer va convertir en galeria dotant-lo de portes), hi van participar amb exposicions individuals un gran nombre d'artistes nord-americans, anglesos i alemanys, avui considerats «clàssics», com ara On Kawara, Richard Long o Hanne Darboven; així mateix, moltes obres «clàssiques» van desplaçar-se a les col·leccions privades i museus més importants d'arreu després d'haver-se exposat a la galeria. l'exposició inaugural de Carl Andre, que va anar a Düsseldorf només amb uns esbossos i amb la intenció de produir la seva obra expressament per a l'ocasió, n'és especialment cèlebre. Els dos volums de la publicació AusstelLungen bei Konrad Fischer (Exposicions a casa de Konrad Fischer) de Dorothee Fischer ofereixen una detallada visió cronològica de la tasca de la galeria de 1967 a 1992 i de 1992 a 2007, respectivament. Les exposicions dels primers anys, que gairebé sempre va fotografiar la mateixa Dorothee Fischer, van ser esdeveniments artístics de gran impacte -primer a Düsseldorf i Renània, i després a Europa i a tot el món- i van influir en l'evolució artística d'aquells anys d'una manera inimaginable. Precisament per a les activitats i les col·leccions dels nostres dos museus -el Museu d'Art Contemporani de Barcelona (MACBA) i el Museum Kurhaus Kleve- la galeria de Konrad Fischer ha estat i és encara una base de primer ordre...